reklama

Moje knižné lásky 1

Chcem čosi napísať aj o knihách (alebo ich autoroch), ktoré som čítala dávnejšie a nebudem ich tým pádom už recenzovať (niet nad čerstvú skúsenosť). Sú to diela, ktoré mám veľmi rada, či už pre ich zábavnosť, hĺbku alebo... sú to proste moje srdcovky. Pridám aj kvapku zážitkov, ktoré formovali môj vzťah ku konkrétnej knihe. Dnes: Betty MacDonaldová

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Betty MacDonaldová: Vajce a ja, Mary a ja

Keď som bola v puberte, vyšli tieto knihy v edícii Čajka. Vydávali v nej väčšinou ľúbostné romány pre dievčatá, ktoré som nikdy nečítala. Bol to ten malý formát v bielej väzbe. Ani neviem akou zhodou náhod som sa teda dostala k týmto dvom kúskom (a ako šťastnou náhodou vôbec vyšli).
Lebo Betty MacDonaldová nepíše o uplakaných pubertálnych láskach a romantických kvitnúcich čerešniach uprostred daždivého jarného popoludnia (možno súdim príliš prísne, jediné komplexnejšie stretnutie s touto radou kníh sa odohralo v antikvariáte, keď som si pozerala názvy čajkovských kníh pre dievčatá, sklamane dvíhala obočie a nekúpila nič).
Betty si naopak nemilosrdne strieľa takmer zo všetkého vo svojom pestrom živote. Od detstva prežitého s bláznivou rodinou, cez manželstvo strávené na slepačej farme uprostred divočiny hôr ( Vajce a ja ), až po trpko-sladký návrat k rodine v Seattli a každodenný boj s Veľkou hospodárskou krízou v tridsiatych rokoch ( Mary a ja ). Má úžasný zmysel pre komické opisy aj dramatických situácií a z jej diel sála láska k ľuďom. Po prečítaní týchto kníh už zaručene nezabudnete na jej sestru Mary a brata Clevea, rodinu Kettlovcov ani na Bettino sekretárčenie u drevárskeho a banského inžiniera. Sú to naozaj knižky do každého počasia aj nepohody.
Neskôr u nás vyšli ešte dve knihy Betty MacDonaldovej, ktoré takisto chovám ako vzácnosti – Ja to zvládnem o ťažkých deviatich mesiacoch strávených v liečebni tuberkulózy a My správne ženy. A napokon Bettina sestra napísala pod svojím dievčenským menom Mary Bardová knihu S l asti a strasti života s doktorem (v češtine).Keď nemám čo čítať, alebo dostanem chuť na neopakovateľný Bettin štýl, vezmem si „Vajce“ alebo „Mary“ a vyberiem si kapitolu, na ktorú mám náladu. Ten skvelý pocit z čítania týchto majstrovských dielok sa nedá ničím nahradiť.

V týchto príspevkoch nebudem uvádzať linky ani podrobnosti o knihách, pretože vzhľadom na osobnú povahu textov aj vek väčšiny spomínaných vydaní sa mi to zdá zbytočné.

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu