reklama

Za čo ma buzeruje anonymný admin SME blogov?

Mal to byť kľudný deň, posledný pred sviatkami. Vonku spievajú vtáky, aj ľudia sa poväčšinou vytratili, pokojná atmosféra, vonku teplo a v duši nádej, že práce dnes bude čo najmenej a stresov tiež. Odrazu mi dopoludnia príde zo systému blogovej administrácie čudná správa - vraj porušujem kódex blogera. Vážne? No to by som nerada...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (81)

Aby som vás hneď na začiatku dostala do obrazu, ide o tento môj článok, už druhý v poradí za dva dni, ktorý má rovnakým spôsobom upravený perex. Chcela som, aby k nadpisu článku patril aj podnadpis. Ako som na tretí deň zistila, podnadpis nie je dovolený...
Celý problém je v tom, že podľa mňa tučné písmo použité ako podnadpis a selektívne na určité slová neporušuje kódex blogera a nie je to kódexe blogera ani výslovne napísané! Nedostala som však možnosť to dokázať, pomsta admina bola sladká...
Tučné písmo v perexe totiž neporušovalo kódex blogera dodnes, ale ODO DNES už áno!!!

V mene názornej ilustrácie i férovosti chcem použiť aj vyjadrenia druhej strany, aby to nevyznelo ako jednostranná sťažnosť - a keďže admin , s ktorým som komunikovala, sa mi nepredstavil ani po mojej výzve, verím, že pre zmenu po kódexe neporuším aj listové tajomstvo, keď tu zverejním našu konverzáciu. Otázkou zostáva, ako dlho bude dovolené tomuto článku, aby zostal zverejnený.

ADMIN Zdravím, poprosíme o jednu úpravu tvojich perexov: keďže sú zakázané "texty s grafickými prvkami, ktorých cieľom je neprimerane pritiahnuť pozornosť na článok (napr. celý titulok VEĽKÝMI PÍSMENAMI, špeciálne >>znaky<< v titulku, texty inou farbou a podobne)", vid kodex: http://info.blog.sme.sk/c/11694/Kodex-blogera-na-blogsmesk-verzia-145.html v bode 3. Oprav si boldy v perexe, prosím, prípadne aj na starších článkoch. Ďakujeme za pochopenie (admin)

V reále to vyzerá takto (malá koláž, originál tu ):

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Dovolím si upozorniť, že tento text vôbec nerozlišuje medzi pojmami perex a článok. Píše jednoducho o texte. Znamená to, že celý článok má byť absolútne bez grafickej úpravy? Načo je potom v administrácii blogu možnosť úpravy článkov?
A čo cieľ neprimerane pritiahnuť pozornosť??? Ako rozlíši admin, koho cieľom je neprimerane upútavať a koho nie? A kde vôbec začína neprimerané priťahovanie pozornosti? Ak si dám do obrázku v perexe potratený plod, ale text bude bez "grafickej úpravy", je to kóšér. Ak napíšem inteligentný článok, lenže v perexe použijem tučné písmo - je to ZLE. Tučné písmo je iná farba? Mimochodom, v perexe sa farba textu zmeniť nedá - iba ak linkovaním a to už je potom tiež porušovanie kódexu, nie? Ale to je dovolené!
A čo ak nemám za cieľ neprimerane pritiahnuť pozornosť, ale proste si uviesť podnadpis článku? Čo ak chcem ukázať, že som jednoducho taký vyspelý bloger, že formátovanie textu viem používať a chcem ho používať na zvýraznenie určitých dôležitých slov? Stavím sa totiž, že mnoho blogerov si slová nezvýrazňuje iba preto, že to jednoducho nevedia...

Ale pokračujme chronologicky:
Oukej, hovorím si. Kódex blogera nechcem porušovať, som slušný človek, blogovanie na SME je vzájomná dohoda, rešpektujme ju.
Otvorila som článok, upravila tučné písmo na normálne a uložila.
Ale potom mi zasvietilo - čo je toto za novinku?!? Veď som tu skoro 3 roky a nikdy mi takúto vec nikto nenapísal!
Kontrolujem kódex blogera - hovorí sa v ňom o titulku či texte, či akom frase - a ten mám v poriadku... Pokúša sa niekto "testovať" špeciálne mňa? Hmm, nedám sa tak ľahko. Zabojujem.
A poďho na článok späť, tučné písmo ako bolo a ideme písať adminovi, o čo mu vlastne ide:

JA reakcia na správu - tento bod kódexu blogera si pamätám veľmi dobre, ale spomína sa tam iba TITULOK. za celé tri roky som nepočula, že to platí aj pre perex. keď sa hoci aj teraz pozriem do rubrík na blogu, ostatní autori s tým takisto nemajú problém... to je nejaká novinka?

ADMIN Zdravím, v kódexe sa uvádza presne toto: "... texty s grafickými prvkami, ktorých cieľom je neprimerane pritiahnuť pozornosť na článok (napr. celý titulok VEĽKÝMI PÍSMENAMI, špeciálne >>znaky<< v titulku, texty inou farbou a podobne)", čiže titulok bol príklad. Čo sa týka iných autorov, upozornenie dostáva každý, u koho si všimneme perex boldom. Ďakujeme za pochopenie a rešpektovanie pravidiel. (admin)

Začínam sa zahrievať. Otváram si náhodne Blog.sme.sk, jednotlivé rubriky - vidím dosť iných článkov, čerstvých, včerajších aj starších, ktoré majú v perexe tučné písmo, kurzívu, linky, m e d z e r y , voľné riadky - čiže najrôznejšie formátovanie textu, ktoré je možné považovať za "grafický prvok neprimerane priťahujúci pozornosť".
Premýšľam, koľkým blogerom denne musí admin poslať takúto výzvu a koľkí ju ignorujú, keďže vidím čo vidím...

medzitým príde ďalšia správa, s označením "v", čiže Varovanie:
ADMIN Prosím, oprav si perex v zmysle našich upozorneni. Dakujeme (admin)

To už ma rozpaľuje skoro do biela. Namiesto vizuálneho porovnávania si ukladám screenshoty dokazujúce moje tvrdenia a posiľňujúce pocity, že som sa stala obeťou aktuálneho výstrelku príliš poctivého admina, vykladajúceho si kódex nejako radikálnejšie než všetci ostatní doteraz...
Nachádzam kopec príkladov, ktoré by som tu najradšej všetky ukázala, ale zabrali by priveľa miesta. Kým ma to prestalo baviť, nazbierala som ich 22, vrátane TOHTO, ktorý porušuje kódex, nech ho prečítate a interpretujete akokoľvek, pretože v tomto prípade ide o titulok:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Medzi tými, ktoré majú "graficky zvýraznený" IBA perex sú dnešné články Milana Buna, Tomáša Slaninku, Petra Orinčáka, staršie od čerstvej adminky Andy Sekanovej, Ivana Rolku... aj moje vlastné...
Ďalší ako Eva Krajmerová, Marek Kučera, Marián Hodulík aj slávny Pavel "Hirax" Baričák veľmi často napíšu kompletne celý perex tučným písmom .
Karol Sudor , sám admin, použil nedávno voľné riadky, v staršom článku z minulého roka tiež tučné písmo... A nikto z nich nedostal výzvu na úpravu? Všetci sú vo Výbere SME, všetci majú svoje články na titulkách a NIKTO ich nestiahne kvôli výraznému perexu?
Tak prečo MŇA?

Píšem adminovi znova, to už mám adrenalín na strope:

JA a s ktorým adminom momentálne komunikujem? nechcem byť drzá, ale zvádza ma to. o tomto pravidle počujem prvý raz, nikdy predtým ma nikto na nič podobné neupozornil, kódex blogera sa snažím dodržiavať najlepšie ako to ide, som nekonfliktná osoba a rada riešim problémy racionálne - ale to chcete odo mňa, aby som teraz skontrolovala a upravila po skoro 3 rokoch všetkých 197 článkov!!! no to si robíte srandu!!! to už začínam považovať za buzeráciu. nehovoriac o tom, že ak toto upozornenie dostáva KAŽDÝ, to musíte mať bohovsky veľa práce len s rozosielaním týchto správ, keď sa pozerám na blog, koľko je tam rôzne zvýrazňovaných perexov! občas sú pre istotu celé tučným písmom! a ak toto pravidlo NAOZAJ platí celý čas, načo je potom vôbec pri perexe povolená úprava textu? veď nielen bold, ale aj linky, kurzíva a iné finty JE zvýrazňovanie textu! a AK mám brať text v kódexe doslova a podľa Vás je titulok iba príklad, doslovne si to môžem vyložiť aj tak, že celý článok vôbec nemá /nasledujúci záver bol bohužiaľ odseknutý/ obsahovať prvky zvýraznenia - tým pádom farby, obrázky, bold... nič. táto formulácia v kódexe sa dá vyložiť presne tak, ako si práve zmyslím! od mantinelu k mantinelu. ak je použitie nejakého zvýraznenia v perexe na SLOVO alebo niekoľko slov považované za porušenie kódexu, tak ja to považujem za porušovanie zdravého rozumu. tak buďme všetci uniformní a suchí, to je ono...

Admina to už tiež asi poriadne nakrklo, že takto odporujem autorite a najneskôr v tomto momente sa rozhodol/a, že použije svoje adminovské právomoci a namiesto doťahovania sa o zdravý rozum použije silu. Veď jeho slovo je zákon a ja mám poslúchať! Okrem toho sa anonymný admin rozhodol obrniť aroganciou a svoje meno neprezradiť, napriek tomu, že za NORMÁLNYCH okolností medzi sebou užívatelia a admini komunikujú srdečne a priateľsky...

ADMIN komunikujes vzdy s tym adminom, ktory ma sluzbu. pochopitelne, v sluzbe sa striedame a postupy su jednotne. nie, nechceme, aby si si upravovala 197 clankov. prosime, aby si odstranila bold z perexu DNESNEHO clanku v zmysle kodexu. dakujeme. (admin)

Ale ako sa vraví, "neser hada bosou nohou", už som nemala v pláne ustúpiť:

JA fajn, milý admin, ktorý má službu - spýtam sa konkrétne - boli dnes upozornení blogeri Buno, Slaninka, včera Rolko, Orinčák... a predtým N ďalších, ktorí stále zvýraznené perexy majú? zatiaľ mám len tak námatkovo 19 ukážok od najrôznejších blogerov, vrátanie VIP a adminov. trvám na tom, aby bol používaný rovnaký meter na všetkých.

Protiúder bol rýchly a tvrdý (a už istý čas očakávaný):

ADMIN my zase trvame na tom, ze kodex sa bude dodrziavat.
od dnesneho dna pozadujeme, aby sa dosledne dodrziavali ustanovenia o perexe, ktore si uz citala. informacie o komunikacii s inymi blogermi neposkytujeme.
tvoj clanok presuvam na sukromny blog. po pozadovanej uprave ho mozes vratit na titulku, ale pozor - bez zmeny casu. (admin)

Takže odo dnes!!! V tom je pes zakopaný! A kde je to oznámené? Áno, chápem, že keď sa začne do bodky (aj medzi riadkami) dodržiavať kódex, nebudeme to oznamovať, aby to nevyzeralo, že sme ho doteraz nedodržiavali. Však by sme boli sprostí, ukazovať sami sa seba.
K tomu som nemala čo dodať:

JA skvelé, nič iné som ani nečakala...

A teraz budem celé sviatky premýšľať, či sa nechám zlomiť jedným... adminom a ustúpim len preto, aby si moje články o stredovekej morovej epidémii prečítalo viac ľudí.

Takže nezabudnite milí blogeri!!! Ktorí z vás si potrpia na grafickú úpravu článkov, piplajú sa s nimi tak dlho a tak dôkladne ako ja, chcú aby čitateľa pohladili nielen na duši, ale aj na oku - AK chcete, aby vaše články boli zaradené na hlavnú stránku Blog.sme.sk, nesmú to byť "texty s grafickými prvkami, ktorých cieľom je neprimerane pritiahnuť pozornosť na článok (napr. celý titulok VEĽKÝMI PÍSMENAMI, špeciálne >>znaky<< v titulku, texty inou farbou a podobne)" Avšak ČI sa táto klauzulka týka nadpisov, perexov alebo celých článkov, to sa musíte spýtať admina! Ja to naozaj neviem!


A vôbec: "PÍŠTE VŠETCI MODRÝM PEROM, iná farba nebude!"


UPDATE: Kým som písala článok, Tomáša Slaninku evidentne tajomný admin upozornil tiež a prinútil ho odstrániť tučné písmo z perexu k jeho najnovšiemu článku. Tu máte dôkaz:

PREDTÝM

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

POTOM

Obrázok blogu
Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu