reklama

Z knihovničky knihovníčky (2)

...alebo síce nerecenzované, ale prečítané, rozčítané, odpočuté, odvrhnuté a inak kontaktované literárne diela, ktoré chcem odporúčať alebo k nim niečo povedať.Dnes o knihách, ktoré som ulovila na výlete do Brna:- 2x sci-fi, jedno humoristické, jedno extrémne- 2x faktografia o sexe, v starom Anglicku a starovekom Ríme- jedna výpravná učebnica o prírode Arktídy a Antarktídy - a napokon jedno (vraj) absolútne výnimočné dielo o archetypálnej psychológii (nech už je to čokoľvek), určené výhradne ženám (nájdime v sebe divošku, vrrau!:-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

(palce sa udeľovať nebudú, keďže som nové prírastky ešte nestihla prečítať:-)


Rob Grant: Špeky (Argo, 2008)

Obrázok blogu

Humoristická sci-fi o nadváhe? Takú vtákovinu vymyslí naozaj len Rob Grant, prvá polovica autorského dua Grant Naylor, známeho kultovým sci-fi britcomom Červený trpaslík. Trpaslíka mám prelúskaného v televíznej aj knižnej verzii a od Granta ako sólistu som čítala Kolonii aj Neschopnost. Práve po tom, čo predviedol v Neschopnosti - víziu šialene prebyrokratizovanej Európy budúcnosti - som sa nechala zlákať Špekmi. Lebo keď Rob Grant pustí z uzdy svoju fantáziu a román začína vetou "Není jisté, kdy přesně začala být nadváha trestná" , nemôže to byť nič iné, ako ďalšia bláznivá jazda typu Indiana Jones a banské vozíky . A ten veľavravný názov - veď je to aj o mne! :-D


zost. Mike Ashley: Extrémní science fiction (Triton, 2009)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Akurát minulý týždeň som túto čerstvú antológiu poviedok náhodou uvidela na Martinuse a hodila ju do wishlistu (kde mám neustále viac kníh, než si môžem dovoliť). No ale keď na mňa vykukla z poličky u Barviča a Novotného v Brne, po krátkom váhaní bolo rozhodnuté - i keď ma čaká doma v knižnici viacero sci-fi zbierok ( Plameny hvězd, Trochu divné kusy 3 , atď.), tak či tak by som raz neodolala aj tejto. Radšej ju teda kúpim hneď, mám to za 349 KČ namiesto 15,42 € (464 SK). Kurz českej koruny je teraz skvelý :-)
Nádherná (i keď trochu citlivá) tvrdá väzba, bichla hrubá ako turistická saláma. Slabý hlások proti rozozvučalo síce zahrnutie poviedky Alaistaira Reynoldsa Merlinova zbraň, ktorú som už čítala inde a matne si spomínam, že som ju celkom nechápala (a odniesla som si dojem, že A.R. mi nereže, preto sa mu vyhýbam), ale záľuba v New weirde (ktorý je tiež predsa niečím nie celkom tradičným vo fantastike) a nápis na chrbte knihy "Dvacítka skvělých tvůrců moderní science fiction se nás pokusí překvapit odvážnými vizemi, které se odehrávají za hranicemi reality a dosavadných představ" , zakričali ÁNO a kniha bola moja.
Mimochodom, medzi tú dvadsiatku autorov patria aj slávne mená ako Harlan Ellison, Greg Egan, Greg Bear či Clifford D. Simak a ďalší...
Netuším veru, kedy sa do nej pustím (načim ešte prebrať skvosty, ktoré už netrpezlivo vyčkávajú v rade), no mám taký dojem, že ak ešte budem existovať ja a môj blog, určite dám o nej vedieť.


Nigel Cawthorne: Milostné hrátky ve staré Anglii (Levné knihy, 2008)
Géraldine Puccini-Delbey: Sexuální život v Římě (Levné knihy, 2009)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Odvážim sa povedať, že so zvedavosťou ohľadom zvrátenosti Rimanov a sexuálneho života našich predkov je to ako s masturbáciou - kto tvrdí, že to nerobí, ten klame :-)
Iste, mnohí z tých, čo už videli Brassovho Caligulu si mohli povedať, že teda videli dosť a ostatné si radšej ani nebudú domýšľať. Mne to asi nestačilo, som zvedavá ďalej, a tak som si z brnenskej predajne Lacných kníh odniesla hneď dva tituly na šteklivú tému, avšak poňaté historiograficky.
Možno aj výsledná nízka cena kníh má na svedomí, že známy britský autor Nigel Cawthorne je na obálke premenovaný na Gawthornea, a že v tiráži druhého zväzku sa pravdepodobne "à" vo francúzskom originálnom názve zmenilo na obdĺžnik (neklamný to znak diakritiky nekompatibilnej s fontom:-) .
Zaujímavý

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

zážitok a informačné obohatenie sľubujú záverečné vety úvodného slova pána Cawthornea: "Teprve až 20. století přineslo Angličanům pověst upjatých konzervativců v otázkách sexu. Do té doby byli považováni za 'Brazilce Evropy' - pohledné, přitažlivé a neustále při chuti" , rovnako aj kapitoly o sexuálnom živote v starovekom Ríme s názvami ako Instituce manželství, Mužské lásky, Pohlavní nemoci alebo Historická rozprava: postava císaře jako sexuální zrůdy. Oveľa konkrétnejšie pomenovania podkapitol radšej nebudem spomínať, lebo ma tu obvinia z ohrozovania mravnosti ;-D
Toto budú asi knižky na dlhé a pomalé lúskanie, lebo neviem nakoľko ma dokážu udržať v napätí, no predpokladám, že to bude veľmi poučná a unikátna lekcia z ľudských dejín :-)


Karoline Stürmerová: Arktida a Antarktida; život ve věčném ledu (Euromedia knižní klub, 2007)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

To sú tie životné paradoxy, že v praxi znášam zimu veľmi zle, ľahko podlieham nachladnutiu a trasiem sa naobliekaná ako cibuľa, keď iní chodia po vonku s holou hlavou,.. ale teoreticky sú najchladnejšie oblasti našej planéty jednou z tém, ktorá ma neprestáva fascinovať. Aj preto som tak túžila ísť na Island, zbieram o ňom literatúru, milujem prírodopisné filmy o krajinách plných snehu a ľadu, obdivujem Amundsena i Scotta,.. a preto som pred pár rokmi so zablýskaním v očiach uchmatla za 25 korún knižku Martina Vopěnku Antarktida na prahu konce . Bolo to v Lacnej knihe v starom meste v Bratislave, kde bola taká menšia predajňa, ale dali sa v nej nájsť aj zvyškové raritky. Tú knihu som si potom prečítala a okrem autentickej výpovede dobrodruha "skeptika", ktorý dobrovoľne strávil rok úplne sám v drevenej búde na najkrutejšom kontinente zemegule, ma dojímal aj všeprestupujúci smútok, sálajúci z tohto dielka. Smútok nad tým, ako napriek súčasnej snahe obyvateľov výskumných staníc minimalizovať svoj negatívny vplyv, ľad, príroda i zvieratá trpia prítomnosťou a zásahmi človeka do okolitého prostredia aj dôsledkami globálneho otepľovania.
Možno som to s tým inštinktívnym označením Arktidy a Antarktidy Karoline Stürmerovej ako "učebnice o prírode" ani neprehnala, lebo autori prológu ju odporúčajú predovšetkým mládeži. Po hlbšom nahliadnutí do ťažkej knihy plnej fotografií a obrázkov musím súhlasiť, že štýl textu i podávanie informácií vychádza mladému čitateľovi v ústrety. Snáď až príliš, keď to porovnám s kvantitou "učiva", ktorá je tu k dispozícii. Myslím, že tá uspokojí aj hociktorého dospelého laika: ľudia na polárnych svetadieloch, fauna a flóra od planktónu po veľryby, prírodné sily, polárny výskum, schémy, obrázky, zaujímavé fakty, interview s odborníkom na konci každej veľkej kapitoly... aj kvalitná mäkká väzba robia z tejto knihy lákavý kúsok, ktorý za tých smiešnych 69 KČ (u nás bude možno za mierne vyššiu cenu) musí mať doma každý milovník ľadovo bielej krásy posledných relatívne nedotknutých území našej planéty.


Clarissa Pinkola Estés, Ph.D.: Ženy, které běhaly s vlky (Pragma,2007)

Obrázok blogu

Knihu s podtitulom Mýty a příběhy archetypů divokých žen som náhodou zahliadla na stránke kníhkupectva Martinus. Netuším ako a prečo som na ňu naďabila, asi ma zaujal názov a potom tmavá obálka so sugestívnou ilustráciou. Jej popis operujúci výrazmi ako "v každé ženě žije mocná síla" a "lexikon na popsání ženské duše", nenechá chladnou žiadnu ženu, ktorá v sebe archetyp Divošky aspoň trochu cíti.
Nechcela som sa nechať opiť rožkom prirýchlo a okrem pozitívnych reakcií niekoľkých slovenských čitateliek som si vygooglila zopár ďalších ohlasov od českých žien. Opäť boli bombastické, mystické i éterické :-) Vyzerá to na zásadné dielo v oblasti ženskej psychológie pre neobmedzenú vekovú skupinu. Takéto knihy bývajú pre mňa trochu rizikovým nákupom, lebo je potrebné sa s nimi stotožniť, čo u mňa ako tvrdého skeptika nie je vždy samozrejmé. Nuž ale povedala som si, že také dielo je hodné mojej pozornosti a snáď i vynaložených peňazí, a nedlho po ohrievaní vo wishliste ženy behajúce s vlkmi objednala.
Ako sa teda dostali medzi knihy kúpené na výlete v Brne? Na Martinuse, či skôr u ich dodávateľa, sa minuli. Vraj sa chystá dotlač, ale ako som vysvetlila v e-maile so žiadosťou o storno titulu, "lepší vrabec v hrsti, ako holub na streche". U môjho obľúbeného Barviča a Novotného (majú police z tmavého dreva a pekné igelitky;-) som sa na knižku popýtala a kúpila o stovku lacnejšie.
Teraz len dúfam, že jej obsah bude naozaj taký úžasný, objavný a povznášajúci, ako všetci vravia...


Ilustrácia v perexe © Stock Exchange

Pozn.: Niektoré linky na knihy sú previazané s províznym systémom kníhkupectva Martinus. Nebojte sa, nijako to neovplyvní cenu knihy ani moju celkovú životnú úroveň ;-)

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu