reklama

Blogový nedenník (11)

Zamyslenia na všedný deň. O časotrasení, výsledkoch Ceny Fantázie a komunikačnom deficite.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

28. 10. 2008

Posratá zmena času. Ktorý somár ju vymyslel, toho by som zavesila za gule do prievanu. Mamina mi v detstve ešte za komunistov rozprávala, že je to kvôli úspore elektriny. Úspora elektriny my ass!Pokiaľ viem, nejaký prieskum už dávno preukázal, že energie sa presneopačne - minie viac. Pretože ľudia začnú popoludní skôr rozsvecovať.
Takže nielenže sa houby ušetrí, nielenže som sinikdy nevedela správne zapamätať, o koľkej ráno som sa to vlastnenarodila, lebo práve v roku 1979 zmenu zaviedli a mamina mi vždy povie,že "o ôsmej letného času, čiže o siedmej normálneho" (alebo naopak?) a ja som z toho úplne perplex (no čo by som povedala napr. tete astrologičke na telefón?!)... ale navyše teraz každé ráno vstávam akoby ma niekto prepleskol bejzbolkou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Hodinu pred budíkom sa preberám a potom mi to chýba, keď zazvoní budík,hlava sa mi točí a z postele leziem ešte ťažšie než za normálnychokolností (o šiestej ráno je to ťažké vždy). Chodím ako mátoha, mámdojem, že do práce prídem v polospánku, dokonca ani ranná kávanefunguje. No dobre, okolo deviatej už začnem vnímať na úrovnidňa, ale inak mám každé ráno ešte noc.

***

Pred chvíľou (ešte stále je ráno) ma Ivan P. upozornil na kritický článok Roba Dydu k Cene Fantázie 2008. Napísaný je výborne ado bodky s ním súhlasím, no vševedúcich neprajníkov si dovolímupozorniť, že sa týka len zlých poviedok.
Zároveň mi napadlo saIvana spýtať, či sú teda hlasy v súťaži už spočítané (hlasovanieskončilo 15.10.) a víťazi známi. Samozrejme, že sú, veď na slávnostnévyhlasovanie ceny na výstave Bibliotéka už musí byť pripravený zborníka tlač je teda v plnom prúde.
Trošku sme opäť trénovali našu súkromnú hru, keď on mi akože dá indície, ja ich zvážim a dám pár tipov, alesamozrejme si nemôžem byť istá, či sú správne. On ešte hodí do placunejaký teaser, ale viem veľmi dobre, že keby som prejavilazáujem o znalosť výsledkov súťaže,

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

aj tak by mi ich nepovedal ;-) Akovravím, pravidlá jeho prefíkanej hry sú mi známe. No pre istotu - čokeby ho zasiahol blesk dobroty a napísal mi do četu víťaza - som ho rýchlo upozornila, že to nechcem vedieť!
Akosom vysvetlila aj jemu, rada sa napínam. Časy, keď som pred Vianocamikutrala darčeky, sú dávno preč. Dnes sa radšej schválne vyhýbaminkriminovaným miestam, aby som nevedela a nechala sa prekvapiť. Pretosi počkám až na Bibliotéku. Ivan ma ešte podpichol, že keď prídem,určite hneď schytím zborník do ruky a výsledky si pozriem. Nie! Prisahám, že nie, počkám si až na vyhlásenie. To vzrušenie až do úplného konca mi za to stojí.
A Rogerovi odkazujem, že ak sa ku mne priblíži so zborníkom v ruke a pokúsi sa spoilerovať, tentokrát ho naozaj fyzicky napadnem ;-)

***

Chýba mi sociálna komunikácia. Až tak, že pociťujem závisť k Adele aSajfovi, ako si v rádiu nacvičujú pohotovosť, brúsia jazyky a trénujúmozog - nie je to strašné? Toto už veru neváham nazvať kritickou situáciou!
Holt, kamaráti sú ďaleko a/alebo je komplikované sa s nimi časovozladiť, občasné stretnutia mi robia radosť, ale asi nestačia... Študentom omieľam dookola tie isté inštrukcie, pri vysvetľovanízáležitostí základnej logiky mám skôr pocit, že osprostievam, nežnaopak a aj občasné vybočenie z tohto vzorca je len škriabaním po povrchu. Nezáväznéspoločenské tliachanie s de facto cudzími ľuďmi ma skôr otravuje, nežláka a keď mi kolegyňa po štrnásty krát položí básnickú otázku "zasetak skoro v robote, išli ste kompou?" , nožík sa mi vo vrecku otvára (neznášam ten druh otázok, na ktoré sa treba trápne usmiať a zamumlať niečo neurčité).A e-maily, čety? Sú fajn, hlavne s blízkymi a priateľmi - ale nie je toz očí do očí, ak mi rozumiete. Navyše popri práci je to len veľmi útržkovitákomunikácia.
Takže celé dni vlastne trávim striedavo v spoločnosti cudzích ľudí,svojho partnera, psa alebo sama. Samej mi bolo vždy výborne a dokoncasa zdá, že nikdy nemám samoty dosť, aby som si ju užila. No uvedomujemsi, že mám zanedbanú psychohygienu a síce je to pohodlné i príjemné,nie je to správne. Vnímam to už dlhšie, ale nemôžem s tým veľa robiť.
V nedeľu som to skúsila, zamávala som susedovi, 65 ročnému vitálnemupánovi a posťažovala sa, že by som občas rada zašla na kus reči.Okamžite ma zavolal, nech len prídem, dáme si deci vínka. Vínko sícenie je moje kafe, ale veď o to tu nejde. Lenže manželka neboladoma, tak som bola voľky-nevoľky zatiahnutá do mužského sveta v garáži.Sused si práve priviezol karosériu starého Fiata, ktorý bude piplenkaťa neskôr z neho spraví repliku svojho bývalého závoďáka . Vrajaby mal v zime čo robiť :-) Tak som si vypočula hodinovú prednášku oautomobilovom pretekaní, karburátoroch, minulých aj súčasných úspechoch a legendárnych jazdcoch,ktorých dnes už zdobia šediny, ale stále chodia medzi svojich.
Až na to, že som väčšine termínov ani tejto vášni celkovo nerozumela,páčilo sa mi pozerať na obrázky ľudí, ktorí niekam prídu, aby sizasúťažili v obľúbenom športe, stretli sa, pokecali, pospomínali,ponaťahovali mladú generáciu, povymieňali príhody a tak. Často som vmyšlienkach blúdila do nejasnej budúcnosti, či aj ja budem mať takého silného koníčka a nejakúkomunitu, ktorá sa vekom nerozpadne, alebo aspoň znova spojí...

A ozaj... už viem, ako sa kŕmi motor tak, aby mal vyšší výkon! To tým štyrom trubkám sa dá iná trubka, čo je širšia a nastaví sa to a tie štyri trubky dostanú viac papania a potom sú silnejšie a viac pracujú ;-) A niekde v tom je karburátor, ale už neviem ktorý to je...

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu