reklama

Na sklo maľované - Alfons Mucha "ako živý"

Vrcholnou ukážkou spojenia nápadu a schopností pri maľovaní na sklo sa v mojom prípade stali okenné repliky obrázkov Alfonsa Muchu. Konkrétnejšie jeho obrazu La Plume.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (20)

(pre tých, ktorí by niektorým opisom v texte nerozumeli a chceli rozumieť, odporúčam prečítať si úvodný kurz maľovania na okná)

Obrázok blogu

Ako som zistila, existujú dva obrazy Alfonsa Muchu nazvané
La Plume (v preklade "perie"). Ja sa budem odvolávať na ten druhý z roku 1899, známy tiež ako dvojča La Primavère .
Nebudem tvrdiť, že som si tento námet vybrala, lebo sa mi najviac páčil. Je samozrejme prekrásny, ale všetko sa odvíjalo od možností - čiže od toho, ako som prehľadávala Google obrázky a pátrala po zaujímavých vzoroch na maľovanie na okná. Lákalo ma využiť telovú farbu, ktorá bola súčasťou 12-dielnej sady farieb z Lidlu (spomínala som v úvodnom kurze ).
V jednej chvíli sa mi rozjasnilo, že zbožňujem aj Muchove obrazy a niektoré dokonca majú jasné tmavé kontúry - na tento účel ako stvorené. A takisto na ten účel, aby z nich niekto spravil čiernobielu predlohu ;-)
Pri viacerých pokusoch a všemožných kombináciách hesiel som na internete našla zopár vhodných obrázkov a La Plume bola z nich najfantastickejšia...
Vyhovovala skladbou i zložitosťou línií (nie všetko sa dá urobiť farbami na sklo), obrovskými farebnými možnosťami... len s tou veľkosťou bolo treba niečo vymyslieť.
Na A4 by nebolo možné namaľovať detaily, všetko by sa zlievalo. Pri väčšom formáte by bol zase obrovský problém s manipuláciou a prikladaním na sklo. Tak mi napadlo predlohu rozdeliť...
No doma nebol žiadny Photoshop, len starý program na prezeranie obrázkov a ihličková tlačiareň. Stredovek, čo? :-) Ale keď sa chce, všetko sa dá.
Tak som si na pokusne vytlačenej kópii našla predeľovaciu čiaru, ktorá nebude príliš kolať zrak a potom prinútila počítač s tlačiarňou a papierom spolupracovať tak, aby som na jednej A4 mala vrchnú časť obrázka a na druhej spodnú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Veľkosť bola odrazu tak akurát, dve vytlačené polovice La Plume som presne vystrihla, šup s nimi do euro-obalov a maľovanie mohlo začať...

Samozrejme to malo byť moje veľdielo, takže som povyberala čo najviac najkrajších farieb, približne premyslela, ako sa budú dopĺňať, aby bol obrázok pestrý a efektný a na šaty a pierka použila zmiešavaciu fintu, aby vyzerali ešte lepšie.Bohužiaľ, postup práce som si neodfotila.

Obrázok blogu



Obrázok blogu



takto vyzerala hotová La Plume ešte v obaloch, pripravená na "inštaláciu"

Že je to podľa mnohých gýč? No a čo? Predovšetkým si treba ujasniť, že nejde o kópiu Alfonsa Muchu, ale obrázok určený na sklo, cez ktoré má presvecovať slnko alebo svetlo. Obrázok, ktorého úlohou je byť farebný a žiarivý.
Ale keďže som nechcela, aby mi pôvabnú dámu vytiahlo slnko, nakoniec putovala na sklenenú výplň dverí:

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu



Obrázok blogu



Obrázok blogu



A táto períčková madam žiarila dlho a naplno (až kým sme sa neodsťahovali z podnájmu:-).
Neskôr som urobila ešte jednu parádnu pre kolegyňu a jednoduchšiu pre moju maminu - kvôli momentálnej nálade som vynechala hrajkanie sa so špáradlom pri "tieňovaní" šiat, a tak zostáva chudobnou, no dôstojnou nasledovníčkou - veď bola spravená i darovaná z lásky.

Obrázok blogu



Ďalšie pokusy o rozšírenie môjho muchovského portfolia nedopadli veľmi dobre. Nasledujúcu predlohu som obkresľovala zo vzoru pre krížikovú výšivku. Kto taký niekedy videl, vie, že je to len záplava šedých krížikov na špinavo šedom papieri... a podľa toho vyzeral aj výsledok. Okrem toho sa mi minula hnedá na vlasy... a nevyšlo ani niekoľko iných zámerov. V každom prípade, na Alfonsa Muchu sa to veľmi nepodobá a tak mojou najväčšou pýchou navždy zostane krehká La Plume :-)

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu




výtvory a foto © Aneta Čižmáriková


P.S. ktorá kreatívna dušička sa dočítala až sem a mala by záujem o hotové kontúrové predlohy La Plume a La Primavère, mám ich ešte stále uložené ;-)

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu