reklama

Blogový nedenník (13)

Fantastické kecy. O Fantázii na Fantázii, o tajoch českého jazyka, o tom ako som sa anonymne vyskytla vo vysielaní Slovenského rozhlasu a ktorá sfelebrita ma spomínala... aj o oslave druhého výročia sci-fi klubu :-)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

28. 1. 2009

Fantázia má podstránku na Fantázii!
Zatiaľ podstránku, pevne verím, že raz to bude samostatné menu :-)
Užodkedy minulý rok (bolo to na jeseň?) začala Fantázia online (familiárne skracovaná na FOL) s novým layoutom stránky v červenej abielej, hľadala som vpravo hore v hlavnom menu oddelenie časopis, ale nenašla. Keď som písala o Fantázii ako časopise, mohla som linkovať iba články avízujúce konkrétne číslo.
Začínasa blýskať na lepšie časy. Síce stále neviem, odkiaľ sa z hlavnejstránky priamo dostať na Obsah (iba ak si kliknem na nejaký článok anad ním je hore navigácia Úvodná stránkaObsah →atď.), ale keď už v ňom som, vidím podsekciu Časopis (no anotácie k číslam sú stále len v Literatúre ).
Takže v sekcii Časopis sú staršiečlánky a aj ten nový , poskytujúci informácie o časopise ako takom - ikeď ten pre zmenu vyzerá čudne, lebo mu chýba perex. V ňom si môžetepozrieť všeobecný popis časopisu Fantázia, posledné obálky, vydavateľské údaje, alev ľavom menu nájdete okrem iného (plánovaná uzávierka a edičný plán) ajrubriku Na stiahnutie, kde sú dvojstranové PDF náhľady na články znajnovšieho čísla a ešte malá motivácia - zoznam súťaží :-)


29. 1. 2009

Konečne som odhalila význam českého slova unylý. Prenasledovalo ma dosťdlho, čítala som ho v knihách (v češtine čítam skoro neustále),väčšinou v spojení "unylý pohled", a tak podobne.
Nedokázalasom si jeho presný význam odvodiť z kontextu a len som tak inštinktívneodhadovala, čo to asi bude... Hľadala som v Googli, pýtala som saSlovákov, kamarátky študujúcej v Brne a dokonca ani jeden či dvajapraví Česi mi nedokázali osvetliť, aký je človek, keď je unylý .
Až dnes - dnes som náhodou hodila do Googlu slovo pábitel, ktoré somzahliadla v profile jedného blogera. Dostala som sa na stránku českéhoslovníka cudzích slov a odrazu mi zasvietilo! Čo ak tam majú tohounylého? A majú! ABZ.cz mi ho našlo. Unylý znamená, citujem "teskný,tklivý, melancholický, nyvý " (!) - s poznámkou "nesprávně používáno jako výraz pro nudný". Heuréka, záhada vyriešená! :-)


30. 1. 2009

Štefan Konkol bol na mojom blogu! Váááu!
Ako som na to prišla? Zo zvukového archívu Slovenského rozhlasu často počúvam Nočnú pyramídu . Dnes som pozerala, čo pribudlo, lebo v priamom prenoseto pre mňa nie je - od pol jedenástej do pol jednej v noci už musímnaberať energiu na nasledujúci deň prostredníctvom pasívneho odpočinku,čiže spánku.
Všimla som si, že 27.1. bol hosťom relácie Štefan Konkol,cestovateľ a spisovateľ známy aj fantasy knižkami Operený had,najnovším románom Pohrobok (oceneným Zlatým perom vydavateľstva Ikar)alebo napríklad trilógiou Miešanci, ktorú písal spolu so SašPavelkovou. A práve Miešancov sa týka tá zmienka o mne :-)
V jednej chvíli sa poslucháčka pýtala na jeho knihy a on začal hovoriť o Miešancoch: "...spoluso spisovateľkou Alexandrou Pavelkovou zo Zvolena sme písali Miešancov,trilógiu, tak, že prvé dva diely sme písali spolu a po predchádzajúcejdohode tretí diel každý zvlášť. Ja som sledoval osudy hlavného hrdinu,ona osudy hlavnej hrdinky. (...) A tak zaujímavo to charakterizovalajedna čitateľka, ona povedala, že to čo písala pani Pavelková, to bolo hrdinka a vzťahy a čo som ja napísal, to bol hrdina a pomsta . Takže možná tuná vidno ten mužský a ženský prístup k veci." (prepísané zo zvukového archívu Nočnej pyramídy, mp3 tu )
V tom momente mi vyleteli oči z jamôk a spadla sánka! Štefan Konkolčítal môj rozhovor a hovorí O MNE v Nočnej pyramíde!!! Toto si nemoholprečítať nikde inde ako v Dialógu o fantastike s Alexandrou Pavelkovou!Buď priamo tu, alebo na Kultúre.sme .
Tééda, že jak som vyrástla?! :-D 

Lentak na okraj, momentálne prebieha súťaž o poviedku zo sveta Pohrobka sveľmi lákavými odmenami pre víťazov.


2. 2. 2009

2. februára 2009 slávi druhé výročie klub SAFA - môj domáci sci-fi afantasy klub zo Šale, ktorý som si založila a šéfujem (šéfovaniespočíva hlavne v e-mailovom organizovaní stretnutí, buzerácii členov,ktorí sa nezúčastnia a pri špeciálnych príležitostiach nosenídarčekov;-). Stále mám na blogu prvú výzvu na založenie, spomienky na druhé stretnutie klubu i oslavu prvého výročia.
Druhé sme teda oslavovali trošku predčasne v sobotu 31. 1. od poobedia dovečera, posedením v reštaurácii, kde to všetko začalo, uDona Galvana (v našom slangu U Gandalfa). Členovia prichádzali i odchádzali,bavili sme sa výborne a prekecali všetko od kníh, filmov, cez ľudí až ponedoliehajúce dvere :-)
Tu je galéria :

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Halgi, jeho Lusil a prítulný Ivan :-)

Obrázok blogu



Debata je v plnom prúde.

Obrázok blogu



Vitto medzitým sústredene študuje najnovšiu Fantáziu .

Obrázok blogu



Wowbagger ukazuje svojho orla aj Otca Dartha Vadera...

Obrázok blogu



...lebo tohtoročnými darčekmi boli vtáčiky v čokoládových vajciach.

Obrázok blogu



Krtica ukazuje, že podobne ako sovy, aj ona má nočné videnie ;-)

Obrázok blogu

 

Obrázok blogu



Obsluha bola trochu lenivá, tak sme skúšali upútať pozornosť škaredými pózami
aj mávaním svetelným mečom. Nakoniec pomáhalo.

Obrázok blogu


Bathoryho typická póza pre fotografovanie :-)

Obrázok blogu



Aj tento rok zaviala oficiálna vlajka klubu.

Obrázok blogu



Wowbagger si zúfa, akým hitom je v súčasnosti ten romantický cajdák Súmrak :-)


Pozn.: Linka na knihu Pohrobok je previazaná sprovíznym systémom kníhkupectva Martinus. Nebojte sa, nijako toneovplyvní jej cenu, ani moju celkovú životnú úroveň ;-)

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu