reklama

Blogový nedenník (9)

Vnútronepolitické komentáre ;-) O frikulínoch, ranných euforikoch a o barbaroch

Písmo: A- | A+
Diskusia  (28)

15. 9. 2008
Niekedy minulý týždeň sme sa viezli autom domov a počúvali Funradio,keď zaznel vtipný úryvok z Rannej šou. Adela hovorila niečo ako: "Budeme sa rozprávať o tom, akých ľudí nemáme radi. Nemáme radi fajčiarov, dôchodcov, frikulínov, cudzie deti..."
Na moment som sa zamyslela, potom sa otočila k priateľovi a vravím: "Čo je to frikulín ?"
Pozrel na mňa prekvapene: "Nevieš čo je frikulín?"
"Nie."
"Ty vážne nevieš, čo je frikulín? Veď to poznajú všetci." (Čo definitívne potvrdzuje, že nie som všetci a nikdy nebudem.)
"Ehm," zamyslela som sa znova. "To je niečo ako nezbedník? Ten čo robíneplechu?" Pobavene sa mňa otočil. "Nie... Frikulín je predsa ten, čo je free, cool a in."
Na sekundu som stuhla, spracúvala práve prijatú novinku a potomvybuchla do smiechu: "Prosím?!" Chvíľu som sa nespútane zabávala apotom vyhlásila: "Ty brďo, o tom musím napísať do nedenníka! Ako somzistila, čo je frikulín."
Reakcia mojej polovičky bola už tradičneschladzujúca: "To nepíš, budeš vyzerať, akoby si objavila Ameriku."
"Veď som objavila!" nedala som sa. Samozrejme tým chcel povedať, že budem vyzerať ako debil, keďže dnes už všetci vedia, kto je frikulín...
Tak som urobila malý test. V piatok na posedení s kolegyňami som saspýtala, či už počuli slovo frikulín. Sú rôzneho veku a razenia, nominimálne dve-tri z nich by mohli poznať význam okrídleného neologizmu,keď ho teda poznajú všetci ... Ukázalo sa, že ani jedna o ňom nikdy nepočula. Ale zasmiali sme sa dobre.
Druhý test som urobila s výrazne mladším osadenstvom vo veku od 16 do28 rokov. Sedelo nás sedem mladých ľudí pri stole v krčme a reku, to jedobrá vzorka. Viete čo je frikulín? Nevedel nikto.
Opäť sme sa pobavili, zasmiali a skonštatovali, že sme buď príliš starí, totálne uncool a out, pohybujeme sa v nemodernej spoločnosti alebo sme všeličo, len nie všetci podľa súčasných merítok... potom sme slovo frikulín šupli do príslušnej zásuvky v mozgu a objednali ďalšiu rundu.

16. 9. 2008
Ráno cestou do práce som v aute surfovala medzi stanicami rádií a naExprese zachytila veselú a nadšenú zvučku, kde sa spievalo "hém-end-ééx" a do toho pokračoval oduševnený moderátor v podobneeuforickom duchu... v pomaly sa vyhrievajúcej kabíne bola len o niečomenšia zima než v našom nevykúrenom dome, vonku sychravo a moja náladabola ako každé ráno po vstávaní tiež na bode mrazu... Tak somvyhlásila, že títo čerství ľudia od rána naladení akoby fičaliminimálne na Redbulle s vodkou, mi lezú na nervy. Ja by som spravilatakú rannú šou, že by čumeli.
Nafrnená, v správnej depke zo vstávania achodenia do roboty, vždy nedospatá a pesimistická by som nalákala podobnú skupinu poslucháčov. Určite by so mnou sympatizovaliďalší ľudia, ktorí sa ráno nebudia nadrogovaní presvedčením žeich čaká krásny deň, ale tresnú po budíku, vyhrabú sa z postele, celí skrehnutí sadošmatlajú do kúpeľne, potom vysŕkajú horúcu kávu, navlečú na seba trivrstvy teplého oblečenia a preklínajú celý svet, lebo už zase trebasadnúť do auta či autobusu a trepať sa hodinu do práce... Spoločne bysme si pofrfľali, potom sa zmierili a tešili sa na to, že v kanceláriibude aspoň teplo ;-)

***

Istrocon 2008 je už v ťahu. Nevidela som jediný film, s prednáškami somna tom len o jednu lepšie, oplieskala som veľa peňazí. Budova Istropolisu jedusná, smradľavá a v ubytovni ŽSR práve a len na mojom obrovskom oknechýbala žalúzia. Napriek všetkému to bolo super. Plánujem napísať osobnú výpoveď aj s fotkami, lenmusíte ešte pár dní počkať. Asi sa to bude volať "Istrocon á la barbarcon", pretože Serjoža ma naučil, čo pravý barbarcon znamená. Anemá to nič spoločné s Barbarom Conanom ;-)


Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu