reklama

Moje knižné lásky 10

O mojich obľúbených knihách a autoroch z vlastného pohľadu a so štipkou nostalgie. Dnes: C.D. Payne a Mládí v hajzlu

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)
Obrázok blogu

Mládí v hajzlu C.D. Payna je séria prezentovaná a vnímanáako ľahké čítanie pre tínedžerov. Ja som o ňom počula až v čase, keďsom si už do veku začala písať -dsať , ale vôbec mi tonezabránilo ešte o ďalší rôčik neskôr, kým som sa k výčinom jedného americkéhochlapca dostala, bláznivo sa s ním pobaviť a zamilovať si ho.

Relatívne decentný začiatok prvej knihy čitateľa pozvoľna pripraví nanasledujúci hurikán, ktorý potom s každým pokračovaním už len naberá nasile... Románov je spolu šesť, posledný je už denníkom mladšieho bratahlavného hrdinu, prvých päť však patrí dnes už kultovému aneprekonateľnému, najneposlušnejšiemu tínedžerovi Ameriky, NickoviTwispovi osobne.

Nick Twisp je "normálny", hyperaktívny a nezodpovedný pubertiak, čo sanezmestí do kože a k tomu všetkému sa mu zapaľujú lýtka... Skrížte AdrianaMola so Stevom Stifflerom adostanete približný obrázok ;-)
S jeho eskapádami sa dá bohovsky relaxovať aj nahlas smiať. Navyše jeveľmi sympatické, že sa ani nesnažia tváriť, že sú niečo viac, že majúvážny podtón alebo že ponúkajú morálne ponaučenie na záver. Nie!
Jedinéponaučenia, ktoré tu nájdete, sú nemorálne! :-D

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Načrtlaby som to asi tak, že knihy C.D. Payna sa určite nikomu nepodaríadaptovať ako srdcervúcispektákel typu Forresta Gumpa (predpokladám, že by si to nikto z jehofanúšikov ani neprial) . Nestretnete tu žiadneho prezidenta aNick je príliš pohodlný na to, aby hral ping-pong. Všetko úsilie svojhodospievania i bystrého intelektu venuje objavovaniu spôsobov, ako samať čo najlepšie a s najmenšou námahou. A pokiaľ možno, nezdemolovaťpritom polovicu USA... Nick je proste zlý chlapec, alenapriek všetkému mu aj tak držíme palce. Veď nás predsa zabáva!
Príhodya dobrodružstvá jeho i ďalších postáv Paynových románov sútotálne uletené, bez ostychu prekračujú hranice slušného správania,decentného slovníka mladej dámy, literárnych konvencií a občas možno ajprípustnej reality. Aj to má svoj podiel na mojej obľube týchto kníh,veď rúcanie pravidiel skostnatených konzervatívcov, to je mazec! Aspoňtakto, v knižke, pretože v reále si to málokedy môžeme dovoliť ;-) Anaopak, tieto knižky majú isto podiel na vývine mojej slabosti prehumoristickú fantasy a sci-fi literatúru, s ktorej zháňaním stáleotravujem predavačov v Brlohu.

Keďuž som pri tých adaptáciách, dozvedela som sa, že nakrúcanie prvejčasti denníkov - Mladík v odboji - je už v plnom prúde. Spokojnekonštatujem, že ksichtík hlavného predstaviteľa je pre Nicka akostvorený a už teraz sa teším, čo z toho filmári stvoria. Ak si dajúpozor a neprekročia jemnú líniu medzi pikantným a nechutným, mohli by spustiť novú vlnu strelených komédií pre Hollywood.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu


Neskôrpo čítaní prvých štyroch denníkov Nicka Twispa sa mi podarilo získať aj Holubí mambo, iný známy román C.D. Payna. Čítala som o ňom na obálkachMládi v hajzlu a veľmi ma lákalo. O čom by asi tak diskutovali obyčajnémestské holuby, keby vedeli rozprávať? Vedia vôbec o sebe, že sú vtáci?Akceptujú to? A čo sa stane, keď ich " banda ochránců přírodyodvleče z útulné laboratoře, kde se ve jménu vědy zcela spokojeně učíkouřit, opíjet a přejídat, aby se zjistily účinky téhož na lidskýorganismus" ? Ďalšia ukážka Paynovej znalosti charakterov šmrcnutej poriadnou dávkou kvalitnej srandy rozhodne stojí za všetky drobné.

Noa teraz som zistila, že medzičasom vyšlo vo vydavateľstve Jota aj novšie dielko C.D. Payna, Americké krásky . Určite si ho čo najskôrzaobstarám, ale predtým ma ešte čaká prelúskanie piatej a šiestej časti twispoviek. Vlastne mám chuť zopakovať si celú sériu. Škoda, že tento rok (už zase) nejdem na dovolenku :-(

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu