reklama

Blogový nedenník (7)

Občasník o všeličom. O knihách, zase o knihách, k tomu o Harry Potterovi, ešte o hračkách a o školení.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

4. 7. 2008
Záhada výhry vyriešená - dorazil druhý balíkkníh, naozaj ich je spolu 50, komplet všetky kúsky, čo vyšli v rámciSvetovej knižnice SME. Krásna zbierka, poviem vám, radosť pozerať! 14. 7. 2008

Obrázok blogu


Ďalší výlet do Brlohu, lebo minulotýždňový novinkový e-mail oznamoval, že výpredaj práve vyvrcholil a na pultíku sknižkami pamätne označenými "Vyhorené v Brlohu" je esencia tohonajlepšieho, plus anglické knižky. Stálo to za to. Lenka ulovilanádherné české vydania trilógie Pán prsteňov, ilustrovaného Hobbita ,tučné Temné hmoty aj Železnú radu od Chinu Miévilla (na moje odporúčanie;-). Nemusím hovoriť, žeza skvelé ceny. Ja som si vybrala len zbierku sci-fi poviedok Polaris 2006 od rôznych autorov, ale predsa som ulovila jednulahôdku... Paródiu The Soddit , od britského autora A.R.R.R. Robertsa,hádajte na čo? Samozrejme na Tolkienovho Hobbita. Jednak mám radaparódie, jednak ma prilákala chutná malá pevná väzba a veľmi veseléilustrácie ku každej kapitole. Po zľave ma stála smiešnych 168 korún. Super úlovok!

22. 7. 2008
Aje to tu zase. Takmer do roka a do dňa. Trošku som pochybovala o tom,či ma Harry Potter číslo 7 bude znova baviť, keď som ho pred rokom čítala v anglickej verzii a príbeh i všetky riešenia tedapoznám. Okrem toho som zatiaľ žiadnu predchádzajúcu časť nečítaladvakrát (i keď v audio verziách ich poznám skoro naspamäť).
Noopak sa stal pravdou. Ak mi v noci zostane málo času na čítanie, súťažné poviedky Ceny Fantázie ležia nepovšimnuté v konkurencii HarryhoPottera, ktorý stelesňuje moje nádeje na sladký predspánkový relax(poviedky CF nie sú veľmi relax, treba pri nich aj rozmýšľať;-). Svetkúzelníkov, mnohopočetná weaslyovská rodinka i všetky tie milérekvizity majú neopakovateľné čaro, ktoré ma znova a znova priťahuje.Dokonca aj keď ho už poznám ako sa vraví odpredu-odzadu, v slovenskej, českej i originálnej podobe :-)
Som teda potterofil? Myslím, že ani nie. Vášeň hraničiacu s milostným opojením z hlavných hrdinov (a ich hereckých predstaviteľov), nosenie lenoniek či kreslenie si blesku na čelo prenechávam mladším ročníkom. Užívam si predovšetkým prostredie, atmosféru... predstavu, aké by to bolo.Až na tú poslednú položku som obľubu týchto stránok sveta HarryhoPottera našla napríklad aj u oveľa staršej kolegyne. Som rada, že ajmimo komunity fantazistov sú ľudia, ktorí sa radi chodia túlať mimo realitu.

24. 7. 2008
Priateľovi synovci mali nejaké sviatky, tak sme boli posurfovať, čotaké majú v Dráčikovi . Do hračkárstiev nechodím často, o to všakradšej. Človeku sa vynárajú spomienky na detstvo, túžba môcť sa eštehrať a z hračiek tešiť. Snažím sa tváriť normálne, aby si to niktonevšimol, no ťažko zakrývam žiariace oči a netrpezlivosť prezrieť sivšetky regále a zaujímavé veci aj dlhšie. Nechce sa mi odísť. Obzerám achytkám si realistické modely zvieratiek, rytierov a bojovníkov, krásnedetailné figúrky z obľúbených filmov, krabice Lega... a bárbinky. Narohu som zbadala tie jednoduchšie druhy pravej matteláckej Barbie za249 SK a smutne som si zaplakala: "Dvestopäťdesiat korún? Kde ste bolipred sedemnástimi rokmi?!?" Vtedy stáli hotový majetok - aspoň pre našurodinu - a tie duté plastové boli hrozné. Šporila a žobrala som, lenaby som si mohla za 161 korún kúpiť ošklivú čínsku bárbinu s gumovýmiohýbacími nohami. Stále si pamätám, ako som sa hnala po škole do hračkárstva (dnes je tam drogéria). Aj to som musela vykonať potajomky, vopred by mi tomamina nikdy nedovolila. Ale obľúbila som si ju, lebo to bola mojajediná trochu ozajskejšia bárbina. Keď sa zlomila,oco jej opravil pokazený kĺb a ja som pre ňu šila a majstrovala celékrabice šiat a doplnkov, od klobúkov cez krinolíny až po nábytok...škoda, že dnes už ani čert nevie, kde sú...

***

Už týždeň chodím na školenie o učiacej sa organizácii.Kurz je určený pre vedúcich pracovníkov. Nie že by som jedným bola.Počúvame lektorku, diskutujeme, robíme si testy... Zistila som, že vriadení som typ kreatívneho lídra, v komunikácii pragmatik-aktivista av tímovej práci stratég + hľadač ideí. Myslím, že bysom mohla byť celkom slušný šéf, i keď vždy tak trochu uletený. Učilasom sa ako mám rozdávať konštruktívnu kritiku a prijímať spätnú väzbu,pacifikovať agresívnych ľudí - teoreticky, či reagovať na egomaniakov -teoreticky... Nikto vám však nedá recept, ako si poradiť s blbcom ;-)

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu