reklama

Čierny deň pre slobodu slovenských blogerov?

alebo všetko má svoje hranice, len ľudská hlúposť je nekonečná Bloger rsp. blog môže umrieť rôzne. Najčastejšie sa tak deje z nečinnosti, mnohokrát čitateľom ani nemá byť za čím ľúto. Oveľa horšia smrť je náhla, vopred ohlásená a z toho najstrašnejšieho dôvodu - že sa niekto rozhodol zraziť vás na kolená a podarilo sa mu to...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (271)

Nebudem prvá a určite ani posledná, čo vyjadrí podporu asi najslávnejšejblogerke Michaele Procklovej. Odvažujem sa označiť ju za najslávnejšiu, pretožev slovenskej blogosfére som pozorovala takú masívnu obľubu tejto mladejautorky, že sa to nedá porovnať snáď ani s administrátormi a mogulmi SMEblogov , ktorí sa venujú vážnym témam.

Obrázok blogu

V článkoch na blogoch my autori vyjadrujeme svoje názory, kritizujemepolitikov, systém, obchody... v diskusiách sa ako užívatelia rozčuľujeme,osočujeme... ak nám nevyhovuje cudzí názor, pekne "z mosta do sprosta" si to vybavíme a ďalej to berieme športovo.
Ani vo sne by mi nenapadlo, že na jedného z nás bude podané trestné oznámenie za vtipnú historku o vlastných deťoch. Zvlášť keď vovšetkých relevantných článkoch aj slepý vidí, že dotyčná je milujúcou astarostlivou matkou.
Kde je sloboda prejavu a osobná sloboda, keď bloger môžebyť perzekuovaný za svoje texty, ktoré v ničom neporušujú kódex blogera a vlastneneporušujú ani zákony SR (alebo áno? ktoré?).
Za texty, ktoré kľudne môžu byťvymyslenou "ľudovou tvorbou" a i väčšina tých s reálnym základom nikohoneohrozuje.
Mám sa aj ja obávať, že ma zažaluje autor knihy, ktorá sa mi nepáčila? Že maobvinia z porušovania dopravných predpisov, lebo som humorne popísalaautomobilové zmätky? Vydajú na mňa zatykač, že som prešla hranice sneplatným cestovným pasom? Mám si odteraz dávať pozor, čo napíšem a do akejdiskusie sa zapojím?
Pretože by sa mohol nájsť niekto závistlivý, zakomplexovaný, kto sa bude chcieťpovoziť na mojom chrbte?
Je a bude to tak, ako píše Jaromír Novak ? Žijeme v spoločnosti, ktorá sa riadi heslom "všetko čo poviete, bude použité proti vám"?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Michaela je statočná žena plná životnejenergie a ak si ktokoľvek myslí, že ju zlomí, je na omyle. Dúfam a verím, že aj keď dá SMEčku vale, neprestane písať avráti sa do slovenskej blogosféry pod hlavičkou anonymnejšieho zahraničnéhoportálu. A podľa náznakov z jej posledného článku si myslím, že o nej eštebudeme počuť. Jej nepriatelia si potom môžu utrieť nosy.

Dodatok:
Prosím Úniu nevidiacich a slabozrakých Slovenska, aby na mňa nepodávala trestnéoznámenie za použitie prirovnania "aj slepý vidí", pretože som tým vžiadnom prípade nemyslela nijakého konkrétneho zrakovo postihnutého človeka aani som nechcela nikoho diskriminovať (sama mám päť dioptrií).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Foto v perexe mám odtiaľto a foto v článku odtiaľto.

Dodatok 1.10. 2007: linky na články Michaely Procklovej sú už nefunkčné, jej adresa zmizla z blogosféry SME. Vo svojom texte ich ponechávam v pôvodnej podobe.

Aneta Čižmáriková

Aneta Čižmáriková

Bloger 
  • Počet článkov:  199
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Tento blog je od 16.4.2009 uložený k spánku, nájdete ma tu:~~~ Riddick's Realm ~~~ aj tu: Zoznam autorových rubrík:  KnihyZ knihovničky knihovníčkyMoje knižné láskySci-fi a FantasySF&F cony• Dialógy o fantastike •FanovinkyBlogový nedenníkRozpravy o IslandeVšeli-len-čoKreatívec notorikBavíme sa s Tubou

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu